Afbeelding overlay

'De Morgenster - waar elk kind mag stralen'

Wij willen dat kinderen die na acht jaar basisonderwijs de Morgenster verlaten;

  • Weten en ervaren dat Gods liefde onvoorwaardelijk is 

  • Hun talenten hebben ontdekt en zo optimaal mogelijk hebben ontwikkeld 

  • Trots zijn op zichzelf 

  • Zelfstandig en zelfbewust zijn 

  • Positief in het leven staan 

  • Respect tonen voor zichzelf, de ander en de omgeving 

  • In staat zijn om een actieve rol te spelen in de samenleving 

De Morgenster biedt de kinderen een veilige, rustige en gestructureerde omgeving. Waarin elk kind zichzelf mag zijn en waar het de talenten mag ontdekken en ontwikkelen, die het van God gekregen heeft. 

Het kind mag zich op de Morgenster evenwichtig ontwikkelen: de cognitieve en sociaal- emotionele ontwikkeling zijn in balans. De kinderen hebben aan het eind van de schoolperiode een realistisch zelfbeeld. Ze zijn zelfstandig, kennen hun sterke punten, maar weten ook waar ze minder goed in zijn. Met beide kunnen ze omgaan. Elk kind weet dat het uniek en waardevol is. De kinderen hebben geleerd respect voor zichzelf, voor de ander en voor de omgeving te hebben. Ze weten om te gaan met normen en waarden, die belangrijk voor hen zijn en kunnen op grond daarvan bewuste keuzes maken. Deze kennis, houding en vaardigheden bieden een stevige basis om na de Morgenster de volgende fase van het leven in te gaan. 

"Op De Morgenster mag mijn kind zichzelf zijn!"
Ouder
van school
"Leren programmeren met drones is super gaaf!"
Maartje van Putten
(oud)leerling van De Morgenster
"Samen de dag zingend beginnen,
is een goed begin van de dag!"
Nils Waijerink
Leerkracht groep 8
"Op De Morgenster zetten we 'Met Sprongen Vooruit' schoolbreed in!"
Team Morgenster
"Elk kind laten stralen is ons doel!"
Esther Kok
Leerkracht groep 7/8
"Met Semsom laten we de kinderen het rekenen beleven!"
Jolien Altena
Rekenexpert